Bilde av sted i Rotterdam
Rotterdam, Schiestraat i nærheten av togstasjonen. Området er delvis gjort om fra parkeringsplass til utested og oppholdsområde. Denne «bakgården» leder videre til Luchtsingel, en 390 meter lang gul trebro som forbinder sentrum og Rotterdam nord for fotgjengere
Bilde: Laura Ve

Få inspirasjon til hvordan vi kan skape gode steder

Bergen kommune er vertskap når Placemaking Europe og flere europeiske byer besøker Bergen 26.juni. Kom og hør om ulike tilnærminger til stedskaping både fra Bergen og internasjonalt!

Når: Mandag 26. Juni kl. 19.00-21.00 - Dørene åpner kl. 18.45
Sted: Kulturhuset i Vaskerelven - Lillesalen i 2.etasje

Arrangementet vil foregå på engelsk.

Utviklingsprogrammet for Dokken i Bergen kommune er arrangør. Dokken er i dag i stor grad en enorm asfaltert flate og det skal bygges mye nytt i årene fremover. Det vil ta lang tid å bygge et spennende sted fra dette utgangspunktet, og det er mange feller å gå i. Hvordan skal vi jobbe for at Dokken skal bli en spennende og innholdsrik ny del av byen?

Program

Du får høre Innlegg om stedsskaping i Bergen fra Områdesatsingen i Bergen kommune, Barnas byrom på Tollbodkaien, Bystrandprosjektet og gang- og sykkeltunnelen til Fyllingsdalen.

De internasjonale perspektivene får du fra Rotterdam, International Society of Urban Health (ISHU) og Plavemaking Europe.

-Vi håper på gode refleksjoner og inspirasjon til hvordan vi kan jobbe med stedskapingsprosjekter i utviklingen av Dokken, og i byutviklingen i Bergen generelt, sier programleder Laura Ve i Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling.

Velkommen!

Placemaking Europe

Bergen kommune deltar i Placemaking Europe.
Les mer om det europeiske nettverket  Placemaking Europe her

Følg Dokken på