Illustrasjon: Dokken-forslag i Minecraft
SLÅ DEG LØS: Fyr opp Minecraften din og hjelp Bergen med å bygge Dokken.

Bygg Dokken i Minecraft i vinterferien og vinn gavekort på 5000!

I vinterferien kan du og vennene dine være med i konkurransen om å bygge en digital modell av den nye bydelen som skal komme på Dokken i Bergen.

Konkurransen går over tre dager fra 28. februar kl.09.00 til 2.mars kl.19.00

Delta via denne siden
Prebz streamer fra eventet hver dag fra 17.00 til 19.00

Alle kan delta i konkurransen, men øvre aldersgrense for å vinne premier er siste trinn på ungdomsskolen. Du kan delta alene eller sammen med andre.

For å vinne eller få premie må du eller dere lage en modell av hvordan dere vil at Dokken skal se ut i 2050.  Dere får utdelt et eget byggeområde i Minecraft hvor dere kan sette opp hus og planlegge større prosjekter.

Prebz kommer innom og vil streame

Gameren Prebz vil komme innom hver dag for å snakke med dere og bygge sammen med dere. Prebz vil også streame eventet direkte på YouTube kanalen sin.

Her forteller han om konkurransen:

Premier

Prebz kårer vinneren sammen med representanter fra Bergen kommune. For å vinne hovedpremien ser juryen etter en god plan for bruk av området. Hvordan ville DU brukt Dokken?

Den som stikker av med hovedpremien vinner et gavekort på 5000 kroner på Power.

Juryen vil også plukke ut vinnere av gavekort på 1000 kroner på Power for kuleste bygg, feteste uteområde og mest kreative løsning.

Hvis det er en gruppe som vinner, deles beløpet mellom deltakerne.

Premieutdeling vil foregå i Prebz sin stream før eventet avsluttes.

Dine ideer kan bli en del av fremtidsbyen!

I 2050 vil Dokken se helt annerledes ut enn det gjør der i dag. Bli med og bygg Dokken i Minecraft du også. Kanskje blir nettopp din ideer del av den nye fremtidsbyen

Les mer om konkurransen og delta via denne siden