Lekseforskeren Cooper mfl. (2006) definerer lekser som oppgaver elevene er pålagt å gjøre utenom selve skoletiden. Skolen bygger sin strategi på denne definisjonen av lekser.
Skolens vurderingspraksis tar utgangspunkt i kapittel 3 i forskrift til opplæringsloven.
Holen skole skal bygge sin praksis på verdiene i opplæringslovens formålsparagraf. De uttrykker verdier som samler Norge som samfunn.
På Holen skole foregår all undervisning i tråd med føringer fra LK20. Vi har varierte undervisningsmetoder, elevene er aktive i egen læring, og de grunnleggende ferdighetene inkluderes i alle fag.
Skolen og lærerne skal legge til rette for at elevene tilegner seg solid faglig kunnskap og forståelse, grunnleggende ferdigheter, og at de kan anvende det de lærer i ulike sammenhenger.
Skolens oppdrag er å utvikle hele mennesket og gi alle et godt grunnlag for livsmestring.
Holen skole er en barne- og ungdomsskole med ca. 510 elever og ca.70 ansatte.
Alle elever og foresatte skal gjøre seg kjent med ordensreglementet ved skolen. Se vedlagt fil.