Trine Samuelsberg
- Jeg er både stolt og ydmyk over å få jobben som kommunaldirektør i Byrådsleders avdeling, forteller Trine Samuelsberg.
Bilde: Hanne Farestvedt

Har ansatt Samuelsberg som kommunaldirektør

Byrådet har ansatt Trine Samuelsberg som kommunaldirektør for Byrådsleders avdeling.

- Jeg er glad for at byrådet i dag har ansatt Trine Samuelsberg (52 år) som ny kommunaldirektør for Byrådsleders avdeling. Hun har en solid ledererfaring, både fra det private og kommunen, sider byrådsleder Roger Valhammer.

Trine Samuelsberg har vært kommunaldirektør på Byrådsavdeling for barnehage og skole siden desember 2016.

- Gjennom jobben hun har gjort som kommunaldirektør de fire siste årene, har Trine Samuelsberg  vist at hun kan lede en stor og kompleks organisasjon. Jeg ser frem til et godt samarbeid med henne fremover til det beste for kommunen og byen, sier byrådsleder.

Ansettelsen skjer i forbindelse med at kommunaldirektør Robert Rastad slutter som kommunaldirektør ved årsskiftet.  Samuelsberg tiltrer stillingen fra 11. januar 2021.

Åremålsstilling

Det er en åremålstilling med en periode på seks år. Stillingen har vært utlyst eksternt på vanlig måte med bistand fra rekrutteringsfirma.

-Jeg er både stolt og ydmyk over å få jobben som kommunaldirektør i Byrådsleders avdeling. Det er en viktig stilling, og jeg har stor respekt for ansvaret det innebærer. Jeg gleder meg til å få jobbe enda tettere med både politisk ledelse og interne og eksterne samarbeidspartnere. Jeg har et stort engasjement for byen vår og for oppdraget med å gjøre Bergen til den beste byen. Erfaringene mine fra å lede en av de største byrådsavdelingene har gitt meg god ballast når fokuset nå skal rettes mot kommunen som helhet. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven, sier Trine Samuelsberg.

Trine Samuelsberg er utdannet førskolelærer, i tillegg til videreutdanning med en Executive Master of  Management fra BI og økonomi og administrasjon fra NHH.

Det vil bli lyst ut stilling som kommunaldirektør i Byrådsavdeling for barnehage skole og idrett over nyttår.

Les byrådssaken