«Han e’ søkkane go’!» Et festskrift til byarkivar Arne Skivenes

Den arkivfaglige antologien «Han e’ søkkane go’!» Et festskrift til byarkivar Arne Skivenes.

«Han e’ søkkane go’» samler over tretti artikler av forfattere innen arkiv, bibliotek, museum, universitet og høyskoler.

Her favnes historie fra 1500-tallet fram til i dag, med de mangfoldige fortellingene arkivene byr på, samtidig som utfordringene og mulighetene i arkivenes digitale tidsalder blir belyst. Sentralt står etableringen av Bergen byarkiv, med utviklingen av det kommunale arkivlandskapet som byarkivar Arne Skivenes har hatt en sentral rolle i oppbyggingen av, også på nasjonalt og internasjonale plan. Illustratør og tegneserieskaper, Kim Holm, har formet en original og særpreget forside, som forestiller vår byarkivar slik mange kjenner ham.

Red.: Ragnhild Botheim, Ine Merete Baadsvik, Gudmund Valderhaug og Aslak Wiig. ABM-media 2017.

Kr. 350,-.

«Han e’ søkkane go’!» Et festskrift til byarkivar Arne Skivenes bilde