Utvidet tilbud om drop-in workshop for folkevalgte i uke 46 og 47

Bystyrets kontor vil også enkelte dager i uke 46 og 47 hjelpe folkevalgte med å aktivere sine Bergen kommune brukerkontoer. Se under når drop-in er åpen.

Drop-in workshop for folkevalgte i uke 46 og 47

Uke 46

tirsdag 14. og torsdag 16. mellom klokken 10 og 17.

Uke 47

tirsdag 21. og onsdag  22. mellom klokken 9 og 17

Sted: Rådhusgaten 10 - Rådhuset i 12.etasje

Bystyrets kontor vil også i uke 46 og 47 hjelpe folkevalgte med å aktivere sine Bergen kommune brukerkontoer slikt at det er mulig å bruke kommunal e-post for kommunikasjon .

I drop-in workshopen skal dere få hjelp med følgende:

Aktivere Bergen kommune brukerkonto – dette gjøres fra en kommunal PC

• hjelp til å sette opp nytt passord med minst 16-tegn
  • sette opp 2-faktor autentisering
  • hvordan leser man saksdokumenter fra Politisk møteportal og Bergen kommune nettsider
  • svar på IT-spørsmål
  • sette opp e-post på mobil tlf. - for de som ønsker det

Du må ta med deg din mobiltelefon.

De som ønsker å ta med sine private PC-er kan gjøre det, men det ikke er nødvendig.

Har du kommunal brukerkonto fra før?

De som har en aktiv kommunal brukerkonto fra før trenger ikke å møte opp. Hvis brukerkontoen ikke er aktive må den aktiveres før du kan bruke den, og dermed er det viktig du finner passelig tidspunkt  for å aktivere den.

Ved ankomst i Rådhuset :

Ved ankomst i Rådhuset skal dere henvende dere til resepsjon i 1.et. Vekter fra resepsjonen vil åpne port og dører for dere for at dere kommer inn og kan ta heis til 12.et. Vekter i resepsjonen vil ha en liste med navn til alle folkevalgte som ikke har fått adgangskort til Rådhuset.

Spørsmål?

Om du har noe spørsmål ta kontakt med Bystyrets kontor.

administrasjon.bystyrets.kontor@bergen.kommune.no