Stiftelsen av Dokken utvikling AS offisielt markert

I møte mellom finansbyråd Per-Arne Hvidsten Larsen og styret i Dokken utvikling AS ble stiftelsen av utviklingsselskapet offisielt markert 14. april.

Styret og finansbyråden utenfor inngangen til rådhuset.
Styret i Dokken utvikling AS møtte finansbyråden for formell «snorklipping» av utviklingsselskapet. Fra v: Styremedlem Mona Ingebrigtsen, styreleder Eva Hagen, finansbyråd Per-Arne Hvidsten Larsen og styremedlem Sverre Landmark
Bilde: Anne Kringstad

Utviklingsselskapet skal håndtere utviklingen av de kommunalt eide eiendommene på Dokken.

Dokken utvikling AS er heleid av Bergen kommune, og styret har ansvar for å bygge opp selskapets virksomhet.

De tre i styret  møter finansbyråden og deler av administrasjonen til lunsj  og markering i et møterom i rådhuset
Fra v: Lars Christian Røssevold , seniorrådgiver Eierskap konsern, Eva Hagen, Mona Ingebrigtsen, programleder Utviklingsprogram fr Dokken Laura Ve, Sverre Landmark, prosjektleder for etablering av utviklingsselskapet spesialrådgiver Laila Sandvik, Seksjon for strategisk eiendomsforvaltning, kommunaldirektør Tor Corneliussen, Byrådsavdeling for Finans, næring og eiendom, finansbyråd Per-Arne Hvidsten Larsen
Bilde: Anne Kringstad

I møtet med finansbyråden og deler av administrasjonen fikk styret en innføring i rammene for selskapet og utviklingen av Dokken, før ferden gikk videre ned til havnen for å gjøre seg nærmere kjent med de fysiske omgivelsene for Dokken.

-Dokken et av de største sjøfrontprosjektene i Norden og er veldig viktig for Bergen kommune og for byen vår. Det er store forventninger til prosjektet, så styret i utviklingsselskapet har en formidabel oppgave fremfor seg. Jeg gleder meg veldig til å følge utviklingen til styret og hva de får til for utviklingen på Dokken, sier finansbyråd Per-Arne Hvidsten Larsen.

I fortsettelsen ser finansbyråden for seg å avholde halvårlige møter med styret.

Gjorde seg kjent på Dokken

Nede på Dokken gikk styret først en fysisk befaring for å gjøre seg bedre kjent med området.

Anført av Laila Sandvik (nr.1 fra v) og programleder for Dokken Laura Ve (nr fire fra v),  inntok et vitebegjærlig styre Dokken.Containere i bakgrunnen
Anført av Laila Sandvik (nr.1 fra v) og programleder for Dokken Laura Ve (nr fire fra v), inntok et vitebegjærlig styre Dokken.
Bilde: Anne Kringstad
Styret foran blå containere. Flere containere, en boligblokk og Ulriken bak til høyre i bildet
Styret tar containerhavna i nærmere øyesyn
Bilde: Anne Kringstad

Vel inne i lokalet som prosjektkontoret benytter på Dokken, gikk programleder Laura Ve grundig gjennom bakgrunnsmateriale og planhistorikken til Dokken og fortalte om hva som er gjort så langt for å engasjere Bergens innbyggere i utviklingen av den nye bydelen.

Styret mente arbeidet som er gjort så langt er fantastisk grundig, og uttrykte både ydmykhet og stort engasjement for oppgaven de nå tar fatt på.

-Vi skal forvalte det som er Bergens eiendom, eid av alle bergensere. Det er et privilegium å få være med på å skape langsiktige verdier for byen, sier styreleder Eva Hagen.

Stort engasjement rundt modellen av Dokken. Fra v:Laila Sandvik, Laura Ve, Eva Hagen, Mona Ingebrigsten, seksjonssjef for strategisk eiendomsforvaltning Christian Hjemmen og Sverre Landmark.

Se også:
Bli bedre kjent med styret i Dokken utvikling AS i denne artikkelen

Følg Dokken på