Bystyrets kontor

Bystyresekretariatet administrerer det politiske systemet (beslutningssystemet) i kommunen og er hele bystyrets sekretariat.

Av konkrete oppgaver kan nevnes:

  • Sekretariatsfunksjon for bystyret, bystyreutvalgene, forretningsutvalget, UFPS 
  • Valgsekretariatsfunksjon 
  • Informasjon til publikum, primært via kommunens nettsider, og ved forespørsler om bystyrets virksomhet
  • Bistand i forbindelse med ordførerens representasjoner, mottakelser og arrangementer
  • Opplæring av folkevalgte 
  • Fritak og supplering av folkevalgte 
  • Folkevalgtes rettigheter og plikter for bystyrerepresentantene og, herunder honorar
  • Partistøtte
  • Gaveregister
  • Arbeidsgiveransvar for folkevalgte, inkl. utbetaling av godtgjøring
  • Sekretariat for ordførerens internasjonale samarbeidsrelasjoner og vennskapsbysamarbeid
  • Betjene ordførerens kontor
  • Borgerlig vigsel
  • Utviklingsprosjekter 
  • Bystyrets kontor har kontor i Rådhuset og kan nås på telefon 55566404 og e-post: bystyrets.kontor@bergen.kommune.no . Alle henvendelser skal gjennom denne eposten