Oppdatert kravspesifikasjon 1. februar 2024

Kravspesifikasjon med sjekkliste for reguleringsplanforslag er oppdatert 1. februar 2024. Her følger en oversikt over de viktigste endringene.

Revidert mal for planbeskrivelse

Mal for planbeskrivelse er revidert. Målet med revisjonen er kortere og mer oversiktlige planbeskrivelser til fordel for alle som skal utarbeide, vurdere eller lese dokumentet.

Revidert kravspesifikasjon og ny veileder for 3D-modell

Plan- og bygningsetaten har tatt i bruk 3D-verktøy (ArcGIS Online og Spacemaker) i saksbehandlingen av private planforslag.

Politiske føringer

Politisk ledelse i Bergen kommune har bedt om at følgende punkter vurderes i alle reguleringsplaner og sikres i reguleringsbestemmelser i den grad det er mulig.

Oppdateringer i maler og kravspesifikasjon

Det er nylig lagt ut oppdatert versjon av maler for tittelfelt og tegnforklaring, kravspesifikasjon og veileder for naturmangfoldrapport. Under følger informasjon om hvilke endringer som er gjort.

Områdekoordinatorer for Bergens fortettingsområder

Kontaktinformasjon til de ulike områdekoordinatorene for Bergens fortettingsområder finner du her.