Reparasjonskurs
Søm og bobler: Byttekveld og reparasjon av sommerkjoler
Bilde: Kristine Møgster/Bærekraftige Liv på Landås

Bli med på Gjenbruksuken 2023

18-24.november arrangeres Gjenbruksuken 2023 i Bergen og omegn. Bergen kommune og BIR søker medarrangører som kan være med på å sette gjenbruk på dagsorden.

Gjennomføre arrangement

Gjenbruksuken har som formål å synliggjøre mangfoldet som finnes innen ombruk, reparasjon, utlån- og deleordninger og andre sirkulære løsninger. Dette er en god mulighet for frivillige organisasjoner, næringsliv og andre aktører til å vise frem sine tilbud og aktiviteter. Arrangementer meldes inn som en del av Gjenbruksuken sitt offisielle program. Fristen for påmelding er mandag 16.oktober.

Gjenbruksukens logo

Stand på Torgallmenningen

Lørdag 18.november markerer vi åpningsdagen for Gjenbruksuken med "Grønn lørdag" på Torgallmenningen. Dersom du eller din organisasjon ønsker å delta, må dere sende inn en kort søknad. Fristen for å søke om standplass er mandag 16.oktober.

Søke tilskudd?

Bergen kommune har en støtteordning for frivillige organisasjoner som gjennomfører arrangementer under Gjenbruksuken, og deler ut opptil 10.000 kroner per arrangement. Søknadene behandles fortløpende etter førstemann-til-mølla prinsippet.

Felles markedsføring

Fullt program vil bli presentert på www.bir.no/gjenbruksuken og i et hovedarrangement på Facebook. Vi bruker sosiale og redaksjonelle medier til å promotere Gjenbruksuken, og oppfordrer medarrangører til å opprette egne arrangementer og bidra til å skape blest rundt uken. Alle medarrangører vil få tilsendt en materiellpakke med innhold som fritt kan benyttes.

Høydepunkt fra Gjenbruksuken 2022

Spørsmål?

Mer informasjon om Gjenbruksuken 2023 vil bli lagt ut løpende på nettsiden til BIR: www.bir.no/gjenbruksuken. Ta gjerne kontakt med klimaetaten@bergen.kommune.no om dere har spørsmål eller innspill.