Holtavegen
Fornying og sanering av vann- og avløpsnettet i Holtavegen vi ha oppstart tidlig 2024.
Bilde: Google Maps

Holtavegen - fornying og sanering av vann-, avløps- og overvannsledninger

For å sørge for rent vann til folk og fjord, fornyer og sanerer vi kontinuerlig vann- og avløpsnettet vårt. Nå står området Holtavegen/Holtastølen/Holtaåsen for tur.

Vann- og avløpsnettet i Holtavegen/Holtastølen/Holtaåsen ble bygget på 60-tallet. Noen av rørene skal fornyes, andre må reetableres med nye rør og kummer.

Vi vil benytte ulike metoder i dette arbeidet. Ved fornyingsarbeidet vil vi stort sett bruke gravefrie løsninger (NoDig). Dette er en tidseffektiv metode og vil ha liten innvirkning på infrastrukturen i området. Enkelte steder må vi grave i eksisterende grøfter, fjerne gamle rør og reetablere med nye rør og kummer. Dette vil resultere i innsnevrede kjørefelt i perioder.

Fremdrift

Planarbeidet er i gang og innmåling av kummer og ledninger er gjennomført. Det vil også bli gjennomført kamerakontroll av spillvann- og overvannsledninger.

Grunnet politisk behandling av det økonomiske ved denne saken, vil ikke oppstart av utførelse bli før sen høst 2024. Prosjektet  vil ha en varighet på opptil 18 måneder fra oppstart.

Vi vil oppdatere denne nettsiden når prosjekteringsarbeidet er kommet godt i gang og vi vet mer.

Kartet viser hvilke områder vi skal fornye og sanere.
Bilde: Bergen Vann

Registrering av botaniske fremmede arter

I løpet av juni vil vi gå i gang med å registrere botaniske fremmede arter i området. I den forbindelse må vi i noen tilfeller ta oss inn i private hager. Les mer om fremmede arter her.

Rent vann til folk og fjord

Bergen Vann jobber kontinuerlig for å levere gode, robuste og bærekraftige vann- og avløpstjenester til byen vår. Dette innebærer en kontinuerlig fornying av vann- og avløpsnettet - et arbeidet som er avgjørende for å sikre byens innbyggere en stabil og sikker vannkvalitet, samt sikre et godt miljø.

Kontaktopplysninger

Vi ønsker et godt samarbeid med berørte huseiere og ønsker at arbeidet kan gjennomføres med så liten ulempe som mulig for beboere i området. Bare ta kontakt med oss i Bergen Vann om det skulle være noe.

Byggherre: Bergen Vann, Bergen Kommune

Meld inn feil til Bergen kommunes døgnbemannede Vaktsentral

Kan vi nå deg?

Vi ønsker å informere direkte dersom det skjer noe viktig som berører deg. Sørg derfor for at vi har oppdatert kontaktinformasjon på deg.

Aktuelle artikler