Kart over anleggsarbeid i Bellevue
Fornyingsarbeidet i Bellevue vil ha oppstart første uke i juni

Bellevue - fornying av offentlig vannledninger

For å sørge for rent vann til folk og fjord, fornyer vi kontinuerlig vann- og avløpsnettet vårt. Nå står Bellevue for tur.

Vi er ferdig med fornying av de kommunale vannledningene i øvre del av Bellevuebakken og Nystuveien. Det vil fortsatt være noe anleggsarbeid i forbindelse med fornying av private ledninger.

Vi vil benytte ulike metoder i dette arbeidet, men så langt det lar seg gjøre, ønsker vi å bruke gravefrie løsninger (NoDig).  Vi vil begrense gravingen mest mulig og det er ikke planlagt noen sprenging. Det vil dog være behov for graving på tilknytningspunktene og de steder vi skal skifte kummer.

Bellevue - informasjon februar 2024

Fornyingsarbeidet i denne fasen av prosjektet er nå ferdigstilt. Asfaltering og tilbakeføring av områder berørt av anleggsarbeidet vil ferdigstilles når vær og tilkomst tillater det. Det er pågående byggearbeid i Bellevue ved nr 5 som må ferdigstilles først. Prosjektet estimeres ferdigstilt i løpet av februar 2024.

Fase tre av fornyingsprosjektet er under planlegging og vil trolig ikke igangsettes før vår/sommer 2024 (Se bildet under).

Trafikkavvikling - gangvei

Gangveien mellom Bellevue og Bellevuebakken åpnes straks gjenoppbygging er ferdig, trolig i løpet av romjulen.

Bellevuebakken åpnes for gjennomgang til jul.

Rent vann til folk og fjord

Bergen Vann jobber kontinuerlig for å levere gode, robuste og bærekraftige vann- og avløpstjenester til byen vår. Dette innebærer en kontinuerlig fornying av vann- og avløpsnettet - et arbeidet som er avgjørende for å sikre byens innbyggere en stabil og sikker vannkvalitet, samt sikre et godt miljø.

Kontaktopplysninger

Vi ønsker et godt samarbeid med berørte huseiere og ønsker at arbeidet kan gjennomføres med så liten ulempe som mulig for beboere i området. Bare ta kontakt med oss i Bergen Vann om det skulle være noe.

Byggherre: Bergen Vann, Bergen Kommune

Meld inn feil til Bergen kommunes døgnbemannede Vaktsentral

Kan vi nå deg?

Vi ønsker å informere direkte dersom det skjer noe viktig som berører deg. Sørg derfor for at vi har oppdatert kontaktinformasjon på deg.

Kart med markert de forskjellige anleggsfasene er delt inn i tre faser. Fase 1 - gul, fase 2 - grønn og fase 3 - turkis.
De forskjellige anleggsfasene er delt inn i tre faser. Fase 1 - gul, fase 2 - grønn og fase 3 - turkis.
Bilde: Bergen Vann

Aktuelle artikler